
A-laget spiller i kveld sin siste treningskamp før avreise Tyrkia og treningsleir neste helg. På motsatt banehalvdel står Bryne 2 – et lag man etter hvert også vil møte i serien. «Team
Mathiesen» sliter med en del skader og andre forfall. Til gjengjeld blir det den første kampen til keeper Denis Nadarevic fra Kroatia.
I følge Jone Mathiesen er planen å starte med følgende spillere i kveld:
Denis Nadarevic, Asbjørn L. Larsen,
Sondre Tveit, Jan Terje Søyland, Morten Nodland, Matias L. Løyning, William Meyer, Andreas Dyrnes, Elion Shatri, Martin Tønnessen, Kristian Garpestad.
Innbyttere: Kjetil Vigrestad, Hans Marius Slettebø, Sander Brobakken, Kristoffer Mortensen og
Marius Karlsen.
Mathiesen var relativt fornøyd med forrige ukes kamp mot EIK 2 og sier det defensive var stort sett bra hele kampen. Målet EIK fikk var ikke noen sjanse. Offensivt syns han imidlertid det bare periodevis var bra – tross seks
mål rette veien. Han syns det var litt for stor avstand mellom lagdelene innimellom. Mathiesen mener likevel Eiger fikk vist stor bredde i troppen og viser til at hele 19 spillere var store bidragsytere til seieren.
Men i kveld er det altså
Eiger – Bryne 2 i et oppgjør som har avspark kl.1900 på Bøgh Hafsø banen i Hålå