
Det ble en seier, en uavgjort og et tap da damelaget var vertskap for dameturnering i Hålå denne helgen. Tross enkelte værmessige utfordringer har turneringen blitt greit avviklet.
Eigers damer avsluttet en prestasjonsmessig «berg- og dalbane-helg» med seier 3-2 over Vindbjart søndag. Anna Elin Seglem (2) og Ragna Løyning sørget for målene i en kamp Eiger dominerte.
Lørdag startet det imidlertid på verst tenkelige vis
da Bryne/Frøyland grisebanket Eiger med 14-1. I en helsvart kamp sørget Dorte Skibstad for de røde og blås scoring. Kampen er nok lite representativ for damenes styrke og fokuset før lørdagens siste kamp mot Kopervik var å nullstlle seg og gå ut å vise
hva de er gode for. Mot en god motstander som tross alt ligger en divisjon høyere enn Eiger endte det 1-1, men om noen skulle vunnet etter spill og sjanser burde det vært Eiger. Flere gode muligheter ble skuslet bort og Marte Risnes Hansens scoring ble
Eigers eneste.
Turneringen har vært nyttig for Eiger. Tross litt «mannefall» før siste kampen som gjorde at Eiger stilte uten innbyttere, var det godt å få med seg en seier. Etter en sesongoppkjøring preget av mye vær og avlyste treningskamper
fikk Team Dyrnes en pekepinn på hva som er bra og hva som må justeres inn mot seriestart. Sikkert er det uansett at når «jentene» på damelaget er påskrudd er de et ganske bra lag!