Årsmøtet i Eiger valgte den 22 februar Tore Tollefsen som ny styreleder etter at Kjell Garpestad ba om avløsning etter fire år i sjefsstolen. Tore har en bred bakgrunn i ulike verv i
Eiger og fikk i fjor en velfortjent sølvnål etter over 20 års aktiv tjeneste i klubben. Som spiller ble det totalt 157 kamper og 16 mål i en a-lagskarriere som startet i 1996 og endte i 2005. Han har de siste årene vært leder i barneavdelingen, vært
medlem i S.U (sportslig utvalg) og vært trener for et yngre jentelag.

Da Eiger fylte 50 år i 2011 ble tidenes beste Eigerlag (1996-årgangen) samlet til kamp mot det daværende a-laget. Tore Tollefsen (nr.3 bak fra venstre) hadde en sentral rolle på det laget. (Keeper Terje Aasen spilte for Eiger tidligere på 90-tallet, men erstattet Rune Hjelm i denne kampen)
Hva kan vi forvente av deg som klubbens nye styreleder, vil folk merke en forskjell?
egne foreldre som alltid har stilt opp 100% på alt jeg og broder Henning har forestatt oss innen idrettsverdenen. Jeg er veldig klar over at uten den fantastiske norske dugnadsånden så stopper idretts-Norge opp, inkludert Eiger FK. Derfor ser jeg det
som viktig å gi noe tilbake fra når jeg selv var aktiv og andre jobbet frivillig for at jeg som aktiv kunne utfolde meg sammen med mine kamerater i Hålå. Som person er jeg også opptatt av at betingelsene for å prestere skal være så gode som overhodet
mulig. Man møter ikke opp på en fotballtrening eller kamp med eksempelvis fotballer med lite luft i, uten markeringsvester eller i dongeribukse for den saks skyld. Man møter opp godt forberedt og entusiastisk i forhold til det men holder på med.
Heldigvis
er det slik at å ta turen opp i Hålå GIR meg mer enn det KOSTER. Det gir overskudd å se små jenter og gutter kose seg på trening. Og jeg vet hvilke fine opplevelser de etterhvert får hvis de velger å holde på med fotballen. Har selv veldig mange gode
minner fra garderoben, treningene, kampene, turneringer og i sosialt lag utenfor banen. Jeg tror nok ikke medlemmene vil merke noen særlig forskjell i det daglige i Hålå. Den som kanskje vil merke størst forskjell er vår daglige leder TJD da han ikke
lenger har styreleder innom kontoret på dagtid. Videre håper jeg folk føler tillit til meg som person og kommer til meg med både ris og ros, at terskelen for å gjøre nettopp det er så lav som overhodet mulig.
seniorkarriere på klubbens dame- eller herre-lag. Med Andre Olsen og hans FFO/tilbud utover lagenes egne treninger så ligger det virkelig tilrette for de som VIL bli gode. Det er jo Silje Skåra Helgesen et meget godt eksempel på.
IDRETTSGLEDE! Fotballmessig
kan ingenting måle seg med det å gå opp i Hålå en onsdag ettermiddag å se de yngste spille kamp. Den idrettsgleden man ser der er så ekte den kan få blitt, og det er flott å få lov å være en del av. Det samme gjelder klubbens HC-lag. Der snakker vi også
ekte idrettglede. For en herlig gjeng!
Videre ta vare på og nå videreutvikle det flotte anlegget som ligger i Hålå gjennom en flott, ny fotballhall som blir svært interessant og spennende å få være med på.
klubben svært godt, og vi vil hele tiden kunne spille på de erfarne medlemmene gjennom Jens (Skåra) og Hilde (Leidland). I tillegg har vi en meget entusiastisk og velfungerende daglig leder i Thor Jostein Dyrnes som jeg ser frem til å samarbeide
og lære mye av fremover.

Eigers nyvalgte styre.
Fra venstre: Aud Iren Tollefsen, Jan-Tore Hovland, Jens Skåra (nestleder), Tore Tollefsen (leder), John Arne Håland (vara), Hilde L. Løyning, Jørgen Larshus og Harald Leidland
Ikke tilstede da bildet ble tatt: Ashild H. Tollefsen (vara)
bra ut!
At Eiger FK skal fremstå som en seriøs, veldrevet klubb som har plass til ALLE. Når folk tar turen opp i Hålå, det være seg så vel egne medlemmer som motstandere og publikum – så håper
jeg alle føler seg vel i Hålå. At det er et hyggelig sted å være, at det forbindes med noe positivt for alle involverte!