Det knyttet seg en viss spenning til G13 sin kamp mot Klebe i Hålå mandag, om hvorvidt guttene ville reise seg etter tap i de to foregående kampene, men det tok ikke mange minuttene ut i kampen før guttene viste at de ikke hadde planer om å tape sin tredje på rad. Trenere og foreldre øynet håp om at dette skulle gå veien all den tid guttene gikk ut i et forrykende tempo og viljen til å trø til i duellene og vinne ball var fremtredene. Hele første omgangen foregikk stort sett på motstanderen sin banehalvdel men dog uten at det førte til de helt store sjansene. Klebe var gode til å forsvare seg og var flinke til å bryte den siste gjennombruddspasningen som midtbanen så ofte prøvde på etter gode løp og initiativ fra både vinger og spiss. Heller ikke på en av de mange cornerne som vi hadde i første omgang skulle det bli noe ut av. Scoring burde det imidlertid blitt da en for dagen meget opplagt Markus Skaara Hultmann kom seg ned til dødlinja og fikk lagt inn til Marius Sæstad som kom i noe stor fart og dessverre satte ballen over mål, men uansett et kjempeangrep som hadde fortjent en bedre skjebne..