I TYKT OG TYNT – Kristian Omdal Sæstad følger Eigers a-lag tett – både på hjemme og bortebane. Han har etter hvert blitt et kjent ansikt blant spillerne og trenerne. Han har alltid et smil på lur, og føler med guttene nå som resultatene uteblir. Han er i tvil om de skal klare å snu dette, men håper i det aller lengste.
Kristian er 25 år, oppvokst på Eigerøy og jobber i dag som barnehageassistent. Han begynte sin fotball karriere i Eiger som 5-åring og spilte frem til han var 23 år. På seniornivå fikk han med seg seks kamper i 6. divisjon med Eiger 3. Etter dette har han holdt på sin fotballinteresse og har etter hvert blitt det han selv kaller en «bane hopper». Den store interessen for lokalfotballen kom etter å ha mistet litt «troen» på internasjonal fotball – og skylder på det store «penge racet» som utspiller seg i de store ligaene. Eiger og Viking setter han høyest, men har på kort tid sett lokal fotball og kamper på 87 ulike baner. Han begynte så å samle på drakter av lag og klubber han har sett i aksjon, og reiser ofte hjem med en ny drakt fra bortekampene. Han har nå sett Eigers a-lag på 35 forskjellige arenaer, og satser på at det skal bli mange mer.
«å reise rundt å se Eiger er veldig givende. Jeg får treffe så mange flotte mennesker – både spillere, trenere og ledere. I tillegg til andre som også er glad i klubben», sier Sæstad og smiler.
Han liker at laget består av lokale spillere og at de stort sett har spilt offensiv og underholdende fotball. Han konstaterer at det var lettere å reise rundt i 4. divisjon med maks en times reise, men nyter godt av busstilbud på bortekampene i 3. divisjon. Noe klubben setter pris på og håper han fortsetter med når høst sesongen starter opp.
Heia Eiger!