Eigers HC-lag er igjen klar for landsturneringen. Turen i år går til Stjørdal i utkanten av Trondheim. Naturligvis er det et stort løft økonomisk å dra på tur med et følge som teller 18 personer, men lagets status som hele byens lag har igjen gjort at private medhjelpere og støttespillere fra næringslivet har gjort turen mulig. Lørdag starter kampene og på kvelden er det selvsagt et høydepunkt med bankett. Kamper blir det også søndag før det hele avsluttes med premieutdeling.
Eiger spiller som følger i årets landsstevne:
31.08: 11.30 Eiger FK – Ranheim Royal
31.08: 13.30 GIF Hvit – Eiger FK
01.09: 10.30 Tromsø Full Fart Fremover – Eiger FK
01.09: 12.30 Eiger FK – Vivil IL rød
I år er det 30 år siden Eiger stod som arrangør av landsturneringen. En fin høstdag i 1989 var nemlig Eiger ansvarlig arrangør sammen med STUI for landsturneringen i fotball og håndball. Stevnet var lagt til Hålå og Eiger sitt nye anlegg. Dette var et av de første stevnene for psykisk utviklingshemmede som ble arrangert av et ordinert idrettslag, og 21 håndball- og fotballag fra hele landet deltok – totalt ca. 230 deltakere.
Defilering før den offisielle åpningen av landsturneringen i 1989
Lagene hadde fylt opp alle gjesterommene i Eigersund og omegn, og i tillegg lå fem lag på Eigerøy skole.Eiger serverte mat til disse i andre etasje på det nye garderobebygget. Her hadde Marit Myklebust rigget til bord, og “Marits kafe” var en realitet.
På banketten i et nydelig pyntet Eigerhus med flotte ungdommer og eldre i gallaklær, spilte Kerrs Pink opp til dans, og «helan sto i tage» fra første gitarriff.
Det ble en minnerik turnering for hyggelige og flotte folk!

