240

Jenter 14 sin «midtukekamp» på Hanafjedle mot antatt mye svakere Hana skulle bli en til tider småflau forestilling. Tross advarsler om ikke å ta lett på oppgaven da hjemmelaget kun stod med ett fattig poeng så langt i sesongen – så må det ha vært dette som skjedde!?! Alle – med unntak av keeper Marion kan ikke ha funnet «på-knappen» denne kvelden!!

Jenter 14 sin «midtukekamp» på Hanafjedle mot antatt mye svakere Hana skulle bli en til tider småflau forestilling. Tross advarsler om ikke å ta lett på oppgaven da hjemmelaget kun stod med ett fattig poeng så langt i sesongen – så må det ha vært dette som skjedde!?! Alle – med unntak av keeper Marion kan ikke ha funnet «på-knappen» denne kvelden!!
Allerede fra første spark var dette synlig. Et svakt Hana-lag ville mye mer enn Eigerjentene – og passivt forsvarsspill gjorde det lett for Hana å sette inn 1-0 etter allerede 3 min spill! En skulle gjerne tro at det var dette som skulle til for å «vekke» gjestene, men dessverre…. En grufull omgang ebbet ut uten flere mål – og heller ikke målsjanser å snakke om ble produsert – dermed 1-0 til hjemmelaget!
Noen sanningens ord ble sagt i pausen – og det var et litt mer «påskrudd» lag i 2. omgang, men fortsatt laaaangt fra «normalen»!!
I det 50. min skulle den fortjente utlikningen komme. Eigers beste utespiller for kvelden, Thea Margrethe Jenssen Refsland, frispiller en fremadstormende Martine Klippen – som avslutter i stolpen fra noe skrått hold. På returen er «måltjuen» Mina Hovland frampå og pirker enkelt inn 1-1 målet. 10 minsenere er Mina igjen frampå etter et langt utspill fra Marion – med påfølgende stuss fra Thea. Og alene med keeper setter hun ballen sikkert til side for henne og i mål. 2-1 blir også sluttresultatet – og uttrykket «sier på en dårlig dag» har sjelden vært med korrekt!?!
Så jentene slapp med skrekken denne gang, men nå står Hinna og Bryne for tur – og da blir det stygge sifre om ikke innstillingen er en helt annen enn den var mot Hana nå!!?! Så stå på jenter…………….!
Tott