TAP PÅ HJEMMEBANE – Det var to av de antatte topplagene i årets 4 div avd 1 som møttes i Hålå og det kunne man virkelig se. Det var en virkelig god 4 divisjonskamp mellom to gode lag som dessverre endte i tap for våre gutter etter to straffemål midt i andre omgang.
Første omgang i dag er årsbeste fra Eiger-guttene de kommer ut fra å start og matcher Hinna på intensitet og trøkk gjennom hele omgangen, så det er ikke ufortjent når Pokey sender Eiger opp i 1-0 på returen etter et kanonskudd i tverrliggeren fra Kenneth Grande.
Hinna utligner på et frispark etter drøye halvtimen og lagene går til pause med 1-1. Som nevnt tidligere en veldig god omgang fra Eiger og det var bare å glede seg til de siste 45 minuttene.
Andre omgang er også en jevnspilt affære, men dessverre får Hinna to straffespark som de setter i mål og tar med seg en 3-1 seier hjem til Stavanger.
På en annen dag, hvor noen nøkkelsituasjoner hadde gått andre vei så kunne vi veldig gjerne stått igjen med de tre poengene selv, men i dag falt ikke marginene vår vei.
Allerede på onsdag får vi sjansen til å komme tilbake på vinnersporet. Da reiser vi til Randaberg for å møte Randaberg klokken 19:00 på Myra
Eiger stilte med følgende lag:
Odin Noreng, Alexander Svanes, William Meyer, Ulrik Sæther, Tobias Skogen, Elion Shatri, Kenneth Grande(BB), Trygve Rogstad, Christian Knappskog, Aleksander Kjellmann og Hans Marius Slettebø.
Benyttede innbyttere:
Sondre Tveit, Sander Haugstad, Kristian Garpestad, Sverre Larsen, Steffen Salvesen og Jørgen Myklebust.
Gule kort:
Sander Haugstad og Hans Marius Slettebø