Tilbake til «ordinære» treningstider

Tilbake til «ordinære» treningstider

Hei alle sammen.
Med bakgrunn i siste oppdatering av Fotballens koronahåndbok velger vi nå fra førstkommende mandag 18.05.20 å gå tilbake til ordinære treningstider – med unntak av hallene inne som ikke åpnes for generell bruk i denne omgang. Disse forbeholdes AFO/FFO samt unngå unødig økt renhold.
Toaletter i gangen ved hovedinngang kan benyttes dersom behov – men ingen garderobebruk er tillatt (dette gjelder også toaletter i garderober).
Det understrekes likevel at fotballaktiviteten vår skal gjennomføres etter følgende regelverk:
• Det skal være en definert ansvarlig ved all organisert trening som påser at aktiviteten er i henhold til smittevernreglene.
• Maks 20 spillere per gruppe. Det bør være en leder tilstede per gruppe som påser at aktiviteten er i henhold til smittevernreglene. 
• Maks 10 spillere per gruppe for aldersgruppen 6-9 år
• Alltid en meters avstand eller mer, både innad i gruppen og til eventuelle andre grupper. Det gjelder også ved oppmøte og inndeling av grupper.
• Det er ikke tillatt med aktiviteter hvor spillerne kjemper om ballen eller på annen måte er i fysisk nærkontakt med hverandre
• Ballen bør rengjøres mellom hver økt
• Kjegler og annet utstyr bør rengjøres før og etter hver treningsøkt
• Felles garderober skal ikke benyttes


Husk gode hygienerutiner i forbindelse med aktiviteten, god tilgang på Antibac og rutiner for grundig vask av hender, før og etter aktiviteten.
Treningstider og en sjekkliste for veiledning under aktiviteten vedlagt.
 
For Sportslig utvalg Eiger FK
Rober Myklebust

TRENINGSTIDER gjeldende fra 18.05.20 – eno
Forutsetninger for bruk:
– Det skal være en definert ansvarlig ved all organisert trening som påser at aktiviteten er i henhold til smittevernreglene.
– Maks 20 spillere per gruppe. Det SKAL være en leder tilstede per gruppe som påser at aktiviteten er i henhold til smittevernreglene.
Maks 10 spillere per gruppe for aldersgruppen 6-9 år. (Det tillates inntil 50 spillere/ ledere på en 11`er bane)
– Alltid en meters avstand eller mer, både innad i gruppen og til eventuelle andre grupper. Det gjelder også ved oppmøte og inndeling av
grupper.
– Det er ikke tillatt med aktiviteter hvor spillerne kjemper om ballen eller på annen måte er i fysisk nærkontakt med hverandre.
– Baller, kjegler og annet utstyr bør rengjøres før og etter hver treningsøkt.
– Det er ikke tillat og spytte eller kaste snus i fra seg når man er på treningsfeltet.
– Det er ikke tillat å parkere inne ved hallen, og hallene holdes stengt – henting av utstyr tillates.
– Man kan nytte toalett i gangen ved hovedinngang – INGEN garderobebruk.
– Ingen som har, eller har antydning til forkjølelse, feber, luftveisinfeksjoner, vært i kontakt med smittede, eller mistenkt smittet, av Korona,
kan oppholde seg i Hålå – Dette gjelder ALL tilstedeværelse.
– Ellers skal FHI`s regler følges, og det oppfordres til å være ekstremt renslig av seg.
 
Treningstider 18 mai 2020
 
 
NFFs Sjekkliste før – under – etter trening

Del 1: Sjekkliste før trening
 
 Ankomst før trening sammen med  ansvarlig leder
– En fotballbane regnes som et offentlig sted, og det skal maks være 50 personer tilstede.
– Alle møter ved angitt oppmøtepunk og holder 1 meters avstand eller mer
– Håndvask
– Informasjon om regler og innhold i økta
– Info om hvorfor vi har koronavakt og at gjentagende feil/avvik på regler blir treningen stoppet for sesongen
– Max 20 i hver gruppe
– Minst 1 meters avstand
– Hjelpe hverandre til å følge reglene på en positiv måte.
– Gjennomgå hva vi skal igjennom på økta fotballmessig
– Spørre om alle føler seg trygge og bra
– Smile og ha det artig med fotball
– Registrere spillere og trenere i treningsøkta (smittesporing)
– NB! Etter trening går vi ut på anvist område og gjennomfører vask og avslutning før vi reiser hjem.
 
Del 2: Sjekkliste under økta
 
Under selve økta
– Max 20 i hver gruppe
– Minst 1 meters avstand
– Bruk koronavennlige øvelser fra klubbens eller NFFs øvelsesbank.
– Positive tilbakemeldinger på riktig adferd
– Husk å sørge for at alle føler seg sett og ivaretatt bruk navn og vær oppmuntrende
– Positiv adferd i fellesskap
– Ved avvik rolig forklaring 1 til 1. Vi må huske på hvorfor
– Avslutning av økta ved angitt avslutningspunkt slik at ny gruppe slipper til på banen
 
Del 3: Sjekkliste etter økta
 
– Vask av utstyr
– Håndvask
– Spør hvordan det gikk i forhold til regler og hva vi kan gjøre bedre
– Rapporter avvik til klubbens ledelse
 

Annonse

ANNONSEPLASS

dagligleder@eigerfk.no

eiger logo

E-post: dagligleder@eigerfk.no    Telefon: 402 42 267    Kontakt oss

Besøksadresse: Uførfjellveien 50, EIGERSUND
Postadresse: Postboks 36, 4379 EGERSUND